De 2 typer af freelancere - hvilken type er du?

prissætning-freelancere

Der findes to forskellige typer af freelancere.


Freelance-type 1

Lad os kalde hende Louise.

Louise arbejder som freelance tekstforfatter.

Hun holder sine priser lave for at sikre sig, at hun ikke skræmmer kunderne væk.

Hun får sine opgaver ved at byde ind på opgaver på diverse platforme som Amino og Upwork. 

Hun står altid til rådighed og tager alle opgaver ind, der kommer forbi. 

Hun er altid på jagt efter næste opgave.

Hun har en udmærket indkomst, som hun fint kan leve af, men Louise er træt. Rigtig træt. 



Og så findes der freelance-type 2.

Lad os kalde hende Sandra.

Sandra har også engang gjort som Louise. 

Indtil det gik op for hende, at hun slet ikke følte sig som egen chef - men snarere følte, at hun havde 10 chefer på én gang.

Og at der alligevel ingen frihed var forbundet med at være freelancer på den måde og konstant bekymre sig om næste måneds indtægt.

Derfor begyndte hun at ændre sin tilgang. 


Hun lavede sine ydelser om til pakker med fokus på værdi. 

Skruede priserne i vejret. 

Og har over længere tid konsistent bygget sit personlige brand op som freelancer, så hendes kunder selv finder hende.


I dag har hun færre, men større kunder.

Hun arbejder meget mindre. 

Hun tjener langt mere.

Og vigtigst af alt: hun har rent faktisk den frihed, der var årsagen til, at hun gerne ville være freelancer til at starte med.


Et arbejdsliv på egne præmisser. Og ikke kundernes.

For det er lige præcis dét, freelancing kan give dig - hvis du ved hvordan, du skal gøre.


Jeg ved godt, hvilken type jeg helst vil være - men jeg har også selv været som Louise og ved om nogen, hvor slidsomt det kan være.


Og netop derfor, lancerer jeg lige om lidt mit online kit: Prissæt dig rigtigt som freelancer (og bryd fri af timeslaveriet).

Her lærer du:

.. hvordan du pakker din viden ind med fokus på at skabe værdi frem for at sælge din tid time.for.time

.. hvordan du sætter din pris, så du rent faktisk får den indtjening, du drømmer om

.. hjælp til at overkomme mentale blokader og få sat de ekstra nuller på din værdi

Og meget, meget mere.



0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!

De 2 typer af freelancere - hvilken type er du?

prissætning-freelancere

Der findes to forskellige typer af freelancere.


Freelance-type 1

Lad os kalde hende Louise.

Louise arbejder som freelance tekstforfatter.

Hun holder sine priser lave for at sikre sig, at hun ikke skræmmer kunderne væk.

Hun får sine opgaver ved at byde ind på opgaver på diverse platforme som Amino og Upwork. 

Hun står altid til rådighed og tager alle opgaver ind, der kommer forbi. 

Hun er altid på jagt efter næste opgave.

Hun har en udmærket indkomst, som hun fint kan leve af, men Louise er træt. Rigtig træt. 



Og så findes der freelance-type 2.

Lad os kalde hende Sandra.

Sandra har også engang gjort som Louise. 

Indtil det gik op for hende, at hun slet ikke følte sig som egen chef - men snarere følte, at hun havde 10 chefer på én gang.

Og at der alligevel ingen frihed var forbundet med at være freelancer på den måde og konstant bekymre sig om næste måneds indtægt.

Derfor begyndte hun at ændre sin tilgang. 


Hun lavede sine ydelser om til pakker med fokus på værdi. 

Skruede priserne i vejret. 

Og har over længere tid konsistent bygget sit personlige brand op som freelancer, så hendes kunder selv finder hende.


I dag har hun færre, men større kunder.

Hun arbejder meget mindre. 

Hun tjener langt mere.

Og vigtigst af alt: hun har rent faktisk den frihed, der var årsagen til, at hun gerne ville være freelancer til at starte med.


Et arbejdsliv på egne præmisser. Og ikke kundernes.

For det er lige præcis dét, freelancing kan give dig - hvis du ved hvordan, du skal gøre.


Jeg ved godt, hvilken type jeg helst vil være - men jeg har også selv været som Louise og ved om nogen, hvor slidsomt det kan være.


Og netop derfor, lancerer jeg lige om lidt mit online kit: Prissæt dig rigtigt som freelancer (og bryd fri af timeslaveriet).

Her lærer du:

.. hvordan du pakker din viden ind med fokus på at skabe værdi frem for at sælge din tid time.for.time

.. hvordan du sætter din pris, så du rent faktisk får den indtjening, du drømmer om

.. hjælp til at overkomme mentale blokader og få sat de ekstra nuller på din værdi

Og meget, meget mere.