Etisk markedsførings-kit
Jeg har fulgt branchen inden for online markedsføring og salg af online kurser de sidste 10 år. De seneste år er jeg ikke imponeret over den udvikling, der er foregået.
Efter min opfattelse foregår der alt for meget decideret uetisk og grænsende til decideret manipulation.
Folk, der på fx Instagram sælger et glansbillede og lover guld og grønne skove for selv at kunne blære sig med, hvor mange penge de selv tjener (som de i øvrigt også flittigt bruger som bevis på, hvor dygtige de er, og at de altså kan hjælpe dig med præcis det samme).
Der er mange marketingteknikker, der decideret er kammet over. Det er kort sagt blevet det vilde vesten.
Paradigmeskifte inden for markedsføring
Derudover tror jeg på, at vi er ved at se et paradigmeskifte inden for marketing, hvor vi ikke længere skal behandle folk som leads, tal og et potentielt salg, der skal gennem vores funnel, tragt eller kunderejse og opvarmes og blive købeklar. At det eneste formål vi har med folk er at få dem til at købe, og hvis de ikke har tænkt sig at købe, kan vi ikke bruge dem til noget.
Jeg tror, vi ser et skifte, hvor folk er ved at være trætte af at blive snakket til som nogle, der skal gøres købeklar.
At AI og anden teknologi gør al markedsføring mere generisk og enslydende, og at vi kommer til at crave at se mere personlighed og dybde. At vi godt vil se flere sider af de personer, vi køber af.
Ej at forveksle med, at vi død og pine skal lufte vores beskidte vasketøj og dele ting, der er grænseoverskridende for os. Bestemt ikke. Der er en klar grænse mellem, hvad der er personligt, og hvad der er privat.
Markedsfør dig på en måde, du kan stå inde for
Ærlig talt blev jeg selv modløs af al den markedsføring, der føltes så off.
Og jeg tænkte på, om der kun var plads til mig, og det jeg tilbyder:
..hvis jeg kun snakker om, at jeg kan hjælpe dig med at tjene (megamange) penge
..hvis jeg lover dig millioner
..hvis jeg deler, hvor meget jeg selv tjener
Det betød også, at jeg i perioder kom til at gå i den modsatte grøft og slet ikke fik markedsført mig, hvilket heller ikke er en holdbar model. Fordi jeg ikke troede, det nyttede noget at gøre det på en anden måde.
Men jeg er ikke længere modløs.
Og det er også det sidste, jeg ønsker, at du bliver.
Derfor har jeg lavet et etisk markedsførings-kit, som kan hjælpe dig med at finde ud af, hvordan du i stedet kan markedsføre dig.
Det får du:
De røde flag du skal undgå (og hvad du i stedet kan gøre)
Hvordan du kan vise personlighed i din markedsføring og connecte bedre med folk
Hvad du skal vide om markedsføringsloven (flere af de ting jeg nævner som røde flag er nemlig ikke blot gråzone-uetiske, men decideret ulovlige jf. markedsføringsloven)
Markedsførings-kittet er dit for blot
Save additional 20%. Only available on this page
$197 $47
through June 9th
Jeg har været i marketing-branchen de sidste 10 år.
Både som freelancer, ejer af et marketingbureau og som personligt brand.
Jeg har derfor observeret og været i branchen længe og fulgt udviklingen og sammen med andre dygtige mennesker - bl.a. min knivskarpe veninde Kira Dechau, som var en af de første til at åbne mine øjne for noget af den manipulation, der finder sted - har jeg udforsket det etiske aspekt af markedsføring, og hvor grænserne går de sidste par år.
Det er de erfaringer, jeg drager på i materialet.